Kom ihåg mig då – att sjunga vid ett avsked

Idag har jag varit iväg och sjungit på en begravning i Trons kapell här i Limhamn, efter att ha blivit kontaktad av Limhamns begravningsbyrå i förra veckan.
Det har varit en vacker, krispig dag med glittrande frost på alla träd som liksom passade det fina i förtroendeuppdraget att sjunga vid en hyllningsstund och ett avsked. Sjöng två låtar; Håll mitt hjärta av Björn Skifs, och Kom ihåg mig då av Lars Winnerbäck.

SofieStenervik - vinterlandskap

Och så ett litet tillägg: Det var visst ett tag sedan senaste uppdateringen, men jag har inte gett vika och gått och gömt mig undan denna evighetsvinter trots allt! Fler spelningar är bokade och klara, mer info kommer!, fler spännande projekt och idéer tar form, nya låtar processas genom utkast på telefonen. Men även om bilden här visar en vacker vinterdag (idag), så längtar jag till vårsol och värme, gröna blad och långa ljusa kvällar så mycket att jag får lite längtans-ont-i-magen. Snart så borde det väl vara dags? Ha nu en fin helg!

Kommentera

