Tack för senast!

Spelningen i lördags var väldigt mysig, trevlig, lite nostalgisk. Många minnen kom över mig av att gå in på gamla mellan- och högstadieskolan, entra musiksalen som så många gånger förr. Fast för så länge sedan.

Här lades liksom grunden till så många saker, bestående grundpelare i mitt liv (syftar inte på ekvationer eller svenska kungars födelseår här…förvisso bestående fakta, men inte särskilt bestående i mitt minne iallafall) – här fanns den trygga barndomen med familjen, här fann jag hjärtlig och äkta vänskap, här fanns den lunkande, fridfulla tillvaron i lilla byn, här gick jag med fiolfodralet på ryggen på väg till fiollektionerna, här lärde jag mig spela Haydn och Mozart och en och annan folkvisa, här gick jag Luciatåg och njöt av den långa tonen i ”strålande stjä-ä-rna”. Man inser att även om saker förändras, växer, omformas, faller bort och kommer till så lades här grunden för så mycket som är jag idag.

Vill säga Tack till er som kom och lyssnade! Underbart att få sjunga för er.

SofieStenervikGitarr

Kommentera

