Guiding Light

Guiding Light är ingen ny låt, men just nu är den alldeles färsk på min YouTube-kanal. Det är en inspelning från slutkonserten på Kulturama (var ursprungligen en video, men hade lite väl många nackar, huvuden och öron i bild…så det fick bli ett foto istället) och ljudet är inte det bästa att önska. Men Guiding Light är en av de där låtarna som liksom skrev sig själv. Det gör inte alla, kan jag säga. Jag satt vid pianot en kväll och den bara kom till mig som en självklarhet. Och jag ville inte ändra ett enda ord eller ackord dagen därpå, inte peta i det som redan kändes komplett på något sätt. Kanske för att den hade skrivits genom någon slags direktlänk från hjärtat och ut i ord och toner.

Hursomhelst, finns att lyssna på här:

Guiding Light

Kommentera

